Ο συναισθηματικός αντίκτυπος φροντίδας στους γονείς των παιδιών ΔΕΠ-Υ
Εισαγωγή
Καθώς οι γονείς παιδιών με ΔΕΠ-Υ διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να βιώνουν ψυχολογικό στρες σε σύγκριση με άλλους γονείς. Έχει βρεθεί ότι τα υψηλά επίπεδα δυσκολιών και αδιέξοδων της εσωτερικοποίησης και εξωτερίκευσης των παιδιών με ΔΕΠ-Υ συμβάλλουν στο αυξημένο άγχους των γονέων. Η ΔΕΠ-Υ συχνά επιβάλλει κοινωνική απομάκρυνση και συναισθηματικό βάρος για τα παιδιά και τις οικογένειές τους.
Η ΔΕΠ-Υ αποτελεί μια νευροβιολογική διαταραχή, η οποία επηρεάζει το άτομο σε αρκετούς τομείς του βίου του και πολλές φορές συνοδεύεται από έντονη κίνηση, έντονη διάσπαση προσοχής, παρορμητικότητα, παραβατικές συμπεριφορές, δυσκολίες στη συγκράτηση πληροφοριών στη μνήμη, δυσκολίες στην παραγωγή του γραπτού λόγου, αλλά και στην ανάγνωση πολλές φορές. Τα παιδιά αυτά συνήθως δεν μπορούν να ακολουθήσουν τους κανόνες της ομάδας, γίνονται «ενοχλητικά» στην παρέα και βρίσκονται αρκετές φορές παραγκωνισμένα από την παρέα των συνομηλίκων τους. Η Δεπ-Υ αποτελεί μια διαταραχή η οποία καθίσταται ενοχλητική τόσο για τον ίδιο που τη φέρει όσο και για όποιον συναναστρέφεται μαζί του.
Σκοπός
Σε αυτό το σεμινάριο θα περιγράψουμε τις στρατηγικές αντιμετώπισης για τον πολύπλοκο συναισθηματικό αντίκτυπο που έχει η γονική μέριμνα ενός παιδιού με ΔΕΠ-Υ. ώστε οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν μεγαλύτερη κατανόηση για την σημασία της φροντίδας της ψυχικής υγείας ως γονέας ενός παιδιού ΔΕΠ-Υ.
Θα διερευνήσουμε τις ψυχολογικές πτυχές της συναισθηματικής συμπεριφοράς μεταξύ μητέρας και πατέρας και το αντίκτυπο πιθανής σύνδεσης των προβλημάτων συμπεριφοράς στα παιδιά τους.
Θεματικές ενότητες:
ΔΕΠ-Υ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ.
: Σεβαστή-Ειρήνη Έλληνα Ειδική Παιδαγωγός-Φιλόλογος Μεταπτυχιακό Ειδικής Αγωγής (Ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης-Ένα σχολείο για όλους) Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης- Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης
Εφόσον το άτομο αξιολογηθεί με Δεπ-υ, η πρώιμη παρέμβαση θα πρέπει να είναι μονόδρομος, διότι αποτελεί την κύρια λύση του προβλήματος και των δυσκολιών, τις οποίες αντιμετωπίζει το άτομο. Η διεπιστημονική προσέγγιση στις περιπτώσεις των παιδιών με δυσκολίες είναι μείζουσας σημασίας, καθώς και η συνεργασία του σχολείου και των θεραπευτών με τους γονείς
ΓΟΝΕΑΣ – ΠΑΙΔΙ-ΔΕΠ-Υ Κυριακη Μερτζάνη
Σχεσιακή Ψυχοθεραπευτρια MSc
Με μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης του Διαπροσωπικού Μοντέλου Διάδρασης του Irvin Yalom και την Σχεσιακή Ψυχανάλυση & Ψυχοθεραπεία στο Institute for Relational & Group Psychotherapy.